مطالعات آماری حاکی از آن است که نزدیک به 40 درصد از خسارت‌های اعلام شده در سطح جهان و حدود 90 درصد از خسارت های پرداخت شده صنعت جهانی بیمه مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. این نوع فرآیندها و عملیات مرتبط با صنعت نفت و گاز شامل عملیات اکتشاف، حفاری، نصب سکوهای حفاری، تولید، لوله گذاری و انتقال نفت و گاز به پایانه‎های پالایش فرایندهای پالایش، تولید، انتقال، حمل و … بوده بنابراین ضروری است راه‌کارهای توسعه تعاملات فی ما بین صنعت نفت و بیمه و افزایش ظرفیت و کارآیی بازار بیمه‎های انرژی در کشور به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. شرکت بیمه دانا با داشتن سابقه درخشان در این زمینه، تمامی این فرایندها و عملیات مرتبط را به صورت گروهی و یا به صورت انفرادی مانند حوادث طبیعی ناشی از اجرای کار در زمان نصب ، مسئولیت در مقابل اشخاص ثالث، اموال مجاور، شکست ماشین آلات ، عدم‌النفع ناشی از شکست ماشین آلات و … را بر اساس متون و شرایط استاندارد بین المللی و مطابق با نیازهای بیمه‎گزار و با مناسب‎ترین حق بیمه و شرایط توسط بیمه‎نامه انرژی تحت پوشش قرار می‎دهد.

بیمه انرژی به دو دسته پروژه‌های دریایی یا فراساحلی و خشکی یا ساحلی تقسیم‎بندی می‎شود.

  1. پروژه‌های دریایی یا فراساحلی:

با توجه به نیاز جهانی روزافزون به محصولاتی هیدروکربوری و نیز توسعه و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در این صنعت، صنعت انرژی فراساحلی، نقش بسیار مهمی در عرضه نفت و گاز در عرصه جهانی دارد. شرکت بیمه دانا تمامی این فرایندها و عملیات مرتبط را به صورت گروهی و یا به صورت انفرادی با مناسب‎ترین حق بیمه و شرایط تحت پوشش قرار می‎دهد. این پوشش‎ها عبارتند از:

  • پوشش عملیات اکتشاف حفاری و بهره برداری فراساحلی
  • پوشش لوله گذاری و کابل گذاری در بستر دریا
  • پوشش ساخت، بارگیری، حمل و نصب سازه های دریایی
  • پوشش لوله ها، سکوها، شناورهای حفاری و تجهیزات مرتبط در حال بهره برداری
  1. پروژه‎های خشکی یا ساحلی:

در چندین دهه گذشته صنعت انرژی ساحلی توانسته با چالش‎های پیچیده‎ای همچون مسائل فنی و تکنولوژیکی، مسائل زیست محیطی و مسائل ژئوپلیتیکی خود را تطبیق داده و توسعه یابد در نتیجه بخش ساحلی انرژی، نقشی اساسی در اقتصاد جهانی و اقتصاد هر کشور دارد. شرکت بیمه دانا تمامی این فرایندها و عملیات مرتبط را به صورت گروهی و یا به صورت انفرادی با مناسب‎ترین حق بیمه و شرایط تحت پوشش قرار می‎دهد. این پوشش‎ها عبارتند از:

  • پوشش دکل های حفاری
  • پوشش تجهیزات بهره برداری و انتقال نفت و گاز
  • پوشش پالایشگاه ها و تاسیسات فرآوری نفت و گاز
  • پوشش لوله گذاری و کابل گذاری

بیمه از کارافتادگی ماشین آلات، بیمه حفاری چاه‎های نفت و گاز، بیمه تمام خطر سکوهای نفتی، بیمه تمام خطر اموال، بیمه تمام خطر پالایشگاه‌ها، بیمه تمام خطر کارخانجات و تاسیسات پتروشیمی، بیمه تمام خطر تجهیزات حفاری و انواع بیمه‎های مسئولیت اعم از قانونی و قراردادی و فنی می‎توانند در زیرمجموعه پوشش‌های بیمه‌ای بیمه انرژی قرار بگیرند.

نتیجهگیری:

مطالعات آماری حاکی از آن است که نزدیک به 40 درصد از خسارت‌های اعلام شده در سطح جهان و حدود 90 درصد از خسارت های پرداخت شده صنعت جهانی بیمه مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. شرکت بیمه دانا با داشتن سابقه درخشان در این زمینه، تمامی این فرایندها و عملیات مرتبط را به صورت گروهی و یا به صورت انفرادی مانند بیمه حفاری چاه‌های نفت و گاز در ساحل و یا فراساحل، بیمه تمام خطر سکوهای نفتی، بیمه تمام خطر اموال، ابزار و ماشین آلات موجود در ساحل و فراساحل، بیمه تمام خطر لوله گذاری‌ها در بخش خشکی و فراساحل، بیمه تمام خطر پالایشگاه‌ها، بیمه تمام خطر کارخانجات و تأسیسات پتروشیمی، بیمه تمام خطر تجهیزات حفاری، انواع بیمه‌نامه ها‌ی مسئولیت اعم از قانونی، قراردادی یا فنی، بیمه آلودگی محیط زیست، مسئولیت حقوقی شخص ثالث در قبال قراردادها، بیمه محمولات و انبارداری، بیمه عدم النفع، بیمه تجهیزات زیر دریا، بیمه بیرون کشیدن سکوی غرق شده را بر اساس متون و شرایط استاندارد بین المللی و مطابق با نیازهای بیمه‎گزار و با مناسب‎ترین حق بیمه و شرایط توسط بیمه‎نامه انرژی تحت پوشش قرار می‎دهد.

کلمات کلیدی: بیمه انرژی، بیمه انرژی دانا، بیمه نفت، گاز و پتروشیمی، بیمه نفت، گاز و پتروشیمی دانا، بیمه پروژههای ساحلی، بیمه پروژههای ساحلی دانا، بیمه پروژههای فراساحلی، بیمه پروژههای فراساحلی دانا، بیمه دانا.

جهت صدور بیمه نامه و مشاوره توسط کارشناسان در نمایندگی بیمه دانا سعادت آباد خواهشمنداست  از طریق های ذیل اقدام فرمایید.

تلفن: 22093082-021

WhatsApp: 09022093082

ایمیل: dana.arya5017@gmail.com

آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از خیابان شانزدهم، پلاک 61، ساختمان کاج، طبقه اول، واحد 4، نمایندگی بیمه دانا

تماس با ما