بیمه در تجارت الکترونیکی به معنای استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات (IT) در تولید و توزیع خدمات بیمه ای است که به صورت آنلاین درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرارداد آن منعقد می شود. با اینکه پرداخت حق بیمه، توزیع بیمه نامه و فرآیند پرداخت خسارت می تواند انجام شود ولی در بعضی از کشورها محدودیت های نظارتی و فنی ممکن است اجازه انجام کامل عملیات الکترونیکی را ندهد اما در سطح جهانی برای پشتیبانی از تحقق پرداخت حق بیمه و توزیع بیمه نامه بصورت آنلاین مقررات به صورت مداوم در حال اصلاح بوده و روز به روز تمهیدات جدیدی برای آن رو به افزایش است.

افزایش کارآیی بیزینس ها با بیمه تجارت الکترونیکی

  1. بیمه در تجارت الکترونیکی هزینه های مدیریت و اداری را از طریق فرآیند اتوماسیون کسب و کار کاهش داده و اطلاعات مدیریتی را بهبود می بخشد.
  2. همچنین از این طریق کارمزد پرداختی به واسطه ها از طریق فروش مستقیم بیمه نامه به مشتری کاهش می یابد.

اینترنت به شرکت های بیمه تازه وارد به بازار امکان می دهد که از فرآیند های پر هزینه و طولانی راه اندازی شبکه های سنتی فروش پرهیز کند و از نام تجاری خود برای اضافه کردن کالاها و خدمات بیمه ای به مجموعه کالاهای موجود خود بهره برند. محصولاتی برای بازاریابی و توزیع آنلاین روی اینترنت مناسب هستند که می توان آن را بصورت استاندارد تعریف و با تعداد محدودی از پارامترها نرخ گذاری کرد که بیمه عمر، اتومبیل، مسئولیت خصوصی و خانواده از جمله این موارد هستند.

از آنجا که قرارداد بیمه از طریق اینترنت نیاز به مبادله اطلاعات به ویژه اطلاعات پرسنلی افراد دارد، بیمه گذاران از اینکه اطلاعات شخصی آنها فاش شود، نگرانی دارند و همچنین اغلب شرکت های بیمه، نمایندگان را مشتری خود می دانند. بنابراین پیش بینی اینکه خرید مستقیم بیمه از طریق اینترنت جایگزین نمایندگان شود، مشکل است. خیلی از بیمه گران پذیرفته اند که صرفا اطلاعات بیمه نامه و آموزش بیمه ای را در وبسایت خود آورده و فروش واقعی خود را بر عهده واسطه های بیمه ای بگذارند.

بیمه الکترونیکی به عنوان کانال جدید توزیع محصولات بیمه ای ایجاب می کند که فرآیند مبادلات شتاب گرفته و فرصت های زیادی برای کلاه برداری و تقلب ایجاد شود. بنابراین نهادهای نظارتی باید روش های نظارتی را کنترل کنند تا بتوانند در جهت منافع مصرف کنندگان واکنش سریعی نشان بدهند. از سوی دیگر ارتباط اینترنتی ابزار مهمی برای توسعه همکاری های بین المللی میان نهادهای نظارتی برای بهبود امنیت بازارهای بیمه است.

نتیجه گیری

بیمه در تجارت الکترونیکی به معنای استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات (IT) در تولید و توزیع خدمات بیمه ای است که به صورت آنلاین درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرارداد آن منعقد می شود. با اینکه پرداخت حق بیمه، توزیع بیمه نامه و فرآیند پرداخت خسارت می تواند به صورت آنلاین انجام شود اما در بعضی کشورها محدودیت های نظارتی و فنی ممکن است اجازه انجام کامل عملیات الکترونیکی را ندهد. اینترنت به شرکت های بیمه تازه وارد به بازار امکان می دهد که از فرآیند پر هزینه و طولانی راه اندازی شبکه های سنتی فروش پرهیز کنند و از نام تجاری خود برای اضافه کردن کالاهای بیمه ای به مجموعه کالاهای موجود خود بهره ببرند. محصولاتی برای بازاریابی و توزیع آنلاین روی اینترنت مناسب هستند که می توان آنها را به صورت استاندارد تعریف و با تعداد محدودی از پارامترها نرخ گذاری کرد که بیمه عمر، اتومبیل، مسئولیت خصوصی و خانواده از جمله این موارد هستند.

کلمات کلیدی

شرکت بیمه دانا، بیمه آنلاین، بیمه در تجارت الکترونیکی ، دیه، بیمه اتومبیل آنلاین ، بیمه عمر و پس انداز آنلاین ، بیمه مسئولیت آنلاین ، حوادث انفرادی آنلاین ، بیمه دانا آنلاین ، بیمه دانا سعادت آباد، نمایندگی بیمه دانا تهران، نمایندگی بیمه دانا سعادت آباد، نمایندگی با سابقه، بیمه با پوشش کامل، بیمه ارزان.

جهت صدور بیمه نامه و دریافت مشاوره توسط کارشناسان در نمایندگی بیمه دانا سعادت آباد خواهشمند است از روش های ذیل اقدام فرمایید.

تلفن: 22093082-021

WhatsApp: 09022093082

ایمیل: dana.arya5017@gmail.com

آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از خیابان شانزدهم، پلاک 61، ساختمان کاج، طبقه اول، واحد 4، نمایندگی بیمه دانا

تماس با ما