بیمه نوسانات جریان برق 

نوسانات جریان برق یکی از موارد شایع در کشور ما می باشد که به دلیل قطع شدن های مکرر برق در شبکه برقی کشور اتفاق می افتد. این نوسانات با افزایش و کاهش ناگهانی ولتاژ برق، می تواند باعث کاهش عمر و بروز خسارت از جمله سوختگی بر روی لوازم خانگی شود. شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید که بر روی قبض برق خود علاوه بر هزینه مصرفی برق موارد دیگری از جمله آبونمان برق، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض برق و حق بیمه برق وجود دارد. حق بیمه برق طبق قرارداد بیمه مرکزی با شرکت توانیر از مصرف کنندگان برق شهری و روستایی گرفته می شود. طبق این قرارداد مشترکان برق می توانند خسارت خرابی یا سوختگی لوازم برقی را به شرط آن که لوازم خانگی به دلیل نوسانات برق دچار آسیب و خرابی شده باشد، از شرکت برق دریافت کنند.

پوشش‌های بیمه نوسانات جریان برق

جریان برق به تنهایی سبب سوختن وسایل و تجهیزات برقی نمی‌شود؛ اما قطع و وصل مکرر آن سبب کاهش عمر و خرابی وسایل می‌شود. به همین دلیل مسئولان کشور در حمایت از اقشار جامعه این اطمینان را داده اند که بیمه توانیر هرگونه خسارت وسایل برق ناشی از خاموشی‌ ها و قطعی برق را جبران خواهند کرد. پوشش‌ های بیمه نوسانات جریان برق، خسارات زیر را جبران می‌ کنند:

  • آتش سوزی
  • فوت
  • نقص عضو
  • خسارات پزشکی
  • آسیب و خرابی وسایل برقی (۹۰ درصد شکایات ثبت شده مربوط به سوختن لوازم برقی است)

سامانه بیمه نوسانات جریان برق

با توجه به این که روند اداری دریافت خسارت نوسانات جریان برق ممکن است گاهی بیشتر از 45 روز به طول انجامیده و گاهی حتی تا یک سال نیز ادامه پیدا کند، شرکت توانیر به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشترکان یا همان سامانه ثبت خسارت نوسان برق به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام کرده است. پس اگر به دنبال مطلبی با عنوان نمونه نامه درخواست خسارت از اداره برق می‌گردید باید بگوییم که نیازی به ادامه این مسیر نیست. زیرا کلیه روند دریافت خسارت نوسان شبکه برق از طریق وبسایت سامانه بیمه حوادث مشترکین خانگی و تجاری شرکت توانیر انجام می‌ شود.

در این مرحله امکان اعلام خسارت نوسانات جریان برق یا پیگیری روند گرفتن خسارت از اداره برق وجود دارد. اما در نظر داشته باشید که برای پیگیری بهتر می‌توانید از همه وسایل و تجهیزات آسیب دیده عکس و فیلم تهیه کرده و در آن طی اعلام زمان و ساعت بروز خسارت، مدارک و مستندات خود را کامل کنید.

ورود به سامانه بیمه نوسانات جریان برق

برای دریافت خسارت می‌توانید به سایت bime.tavanir.org.ir مراجعه کنید و با بارگذاری مدارک موردنیاز، نسبت به دریافت خسارت اقدام نمایید.

برخی از مدارک و اطلاعات مورد نیاز:

  1. شناسه قبض محل حادثه
  2. نام و نام خانوادگی شخص خسارت دیده
  3. کد ملی یا شناسه ملی
  4. شماره تلفن همراه
  5. استان، شهر، آدرس و کد پستی محل حادثه
  6. ثبت اطلاعات حادثه
  7. تصویر اجاره‌ نامه یا سند مالکیت محل خسارت

توجه داشته باشید که لازم است شناسه قبض برق محلی که خسارت در آنجا روی داده است را حتما وارد کنید.

در مرحله بعد یک کد رهگیری برای خسارت ناشی از برق مشترکین خانگی می‌شود. این کد باید تا پایان مراحل اداری و کسب نتیجه توسط مشترک نگهداری شود. شرکت بیمه پس از دریافت مدارک مشترک مورد نظر، بررسی‌های لازم را انجام داده و سپس نتیجه اقدام‌ های صورت گرفته را به اطلاع مشترک می‌رساند. در نهایت، پس از تأیید خسارت، طبق دستورالعمل‌های قانون خسارت برق مبلغ به حساب مشترک واریز می‌ شود.

نتیجه گیری

نوسان ولتاژ برق خانگی و قطعی مکرر یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب رسیدن به وسایل خانگی است. به همین دلیل، از سال‌ ها قبل قانون خسارت نوسانات جریان برق اجرایی شد و بخش جدیدی به قبوض برق مشترکین خانگی به نام بیمه اضافه گردید تا در صورت سوختن وسایل برقی به دلیل نوسان برق، امکان دریافت خسارت وجود داشته باشد. شرکت توزیع توانیر با راه‌ اندازی سامانه بیمه توانیر از سال 1398 کمک فراوانی به خسارت دیدگان حوادثی که بر اثر نوسانات برقی می باشد کرده است. مشترکان اداره برق دیگر بدون مراجعه به شرکت ‌های برق و از داخل منزل خود می توانند درخواست‌ های خود را در زمینه خسارات ناشی از نوسانات برق ثبت نموده و سپس پیگیری و خسارات خود را از طریق سامانه بیمه توانیر bime.tavanir.org.ir دریافت نمایند. راه ‌اندازی این سامانه سبب جلوگیری از مراجعات حضوری و نگرانی های بسیاری از مردم برای دریافت خسارت و عدم نیاز به حضور آنان در شرکت ‌های بیمه شده است.

کلمات کلیدی

بیمه نوسانات برق ، پوشش بیمه نوسانات جریان برق، سامانه بیمه نوسانات جریان برق، بیمه دانا، بیمه دانا، بیمه دانا سعادت آباد، نمایندگی بیمه دانا تهران، نمایندگی بیمه دانا سعادت آباد، نمایندگی با سابقه، بیمه با پوشش کامل، بیمه ارزان.

جهت صدور بیمه نامه و دریافت مشاوره توسط کارشناسان در نمایندگی بیمه دانا سعادت آباد خواهشمنداست از روش های ذیل اقدام فرمایید.

تلفن: 22093082-021

WhatsApp: 09022093082

ایمیل: dana.arya5017@gmail.com

آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از خیابان شانزدهم، پلاک 61، ساختمان کاج، طبقه اول، واحد 4، نمایندگی بیمه دانا

تماس با ما