______________   بیمه طرح های خاص   ______________

این بیمه نامه ها در مواردی صادر می شوند که برای بیمه‌ گر جدید بوده و با عنوان بیمه طرح های خاص از نام برده می‌ شوند. خسارت های تحت پوشش این بیمه با توجه به نوع و پوشش بیمه ای قابل ارائه، می توانند شامل خسارت های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث و خسارت مالی وارد شده به مورد بیمه شده باشد.

بیمه طرح های خاص

انواع بیمه طرح‌ های خاص دانا

بیمه فساد مواد غذایی در سردخانه

هدف از این نوع بیمه طرح های خاص شرکت دانا، پاسخگویی به نیاز افرادی هست که کالا های به خصوص غذایی خودشان را در سردخانه‌ ها انبار کرده و در مقابل فساد این کالاها در اثر هر علتی از قبیل خرابی ماشین آلات سرد کننده‌، متقاضی پوشش‌ بیمه ای می‌ باشند‌.
این نوع بیمه خسارات وارد شده به همه نوع کالا های قابل نگهداری در سرد خانه‌ ها از قبیل مواد پروتئینی‌، میوه جات و سبزیجات‌، فرآورده‌ های لبنی و همچنین مواد شیمیایی و دارویی را تحت پوشش قرار‌ می‌ دهند.

بیمه انرژی (صنایع نفت)

فرآیند ها و عملیات مرتبط با صنایع نفت و گاز مثل عملیات فرادستی شامل:

  • عملیات اکتشاف‌، حفاری‌، نصب سکو های حفاری‌، تولید‌
  • لوله گذاری و انتقال نفت و گاز به پایانه‌ های پالایش

صدور یا عملیات فرو دستی (downstream) شامل:

  • فرایندهای پالایش، تولید‌، انتقال‌ و حمل فرآورده های نفتی

می باشند و شرکت بیمه دانا با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه این نوع بیمه طرح های خاص ، کلیه این نوع فرآیند ها را به شکل گروهی و یا هر فرآیند را به شکل انفرادی براساس متون و شرایط استاندارد بین المللی و مطابق با نیاز های بیمه‌ گذار و با مناسب‌ ترین حق بیمه و شرایط بیمه ای پوشش می دهد و سلامت این عملیات مهندسی را تضمین‌ می کند.

بیمه عیوب پنهان ساختمان‌ مسکونی

هم اکنون بخش زیادی از دارائی‌ های بخش دولتی و خصوصی کشور در پروژه‌ های ساختمانی سرمایه گذاری‌ می‌ شود. روند رو به افزایش ساخت و ساز در سالیان اخیر در کشور نیازمند توجه به سطح کیفیت ساختمانها و همچنین مقاوم کردن آنها در مقابل خساراتی ناشی از طراحی نادرست‌، ساخت معیوب و استفاده از مصالح معیوب و خطرات مرتبط‌ می‌ باشد‌.
در این زمینه شرکت بیمه دانا با ارائه خدمات پوشش بیمه ای طرح های خاص دانا ، ساختمانهای ساخته شده را از تاریخ صدور گواهی پایان کار ساختمان(توسط شهرداری) تا مدت زمان 10 سال تحت پوشش قرار‌ می‌دهد‌. در واقع عیوب پنهان ساختمان عبارت است از وجود هر گونه نقص در سازه‌ های اصلی ساختمان که در زمان صدور گواهی پایان کار فنی از طرف مهندس ناظر شهرداری آشکار نشده باشد‌.

بیمه اعتباری

در این نوع بیمه طرح های خاص دانا ، تسهیلات بانکها و مطالبات شرکتهایی که محصولات و خدماتشان را به شکل اقساط به فروش‌ می‌ رسانند در مقابل خطر عدم وصول مطالباتشان تحت پوشش بیمه‌‌ دانا قرار‌ می‌گیرند‌. همه بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری و شرکتهایی که عملیات فروشهای اعتباری انجام‌ می‌ دهند‌ می‌ توانند برای اطمینان از وصول مطالباتشان و تضمین سرمایه از پوشش بیمه‌‌ ای ذکر شده استفاده کنند.

بیمه پول در صندوق و پول در راه

در این نوع ‌بیمه‌ تمامی وجوه شامل:

  • پول (اسکناس و مسکوکات رایج داخلی، انواع شمش و سکه)
  • انواع چک‌ بانکی تضمین شده
  • انواع اوراق بهادار (اوراق مشارکت، قرضه دولتی‌، سهام و گواهی سپرده)
  • تمبر‌، سفته‌ و برات‌ های تمبر شده و تحریر شده

در مقابل خطراتی مثل:

  • سرقت‌، آتش سوزی‌، صاعقه‌، انفجار‌
  • تصادف و یا تصرف وسیله نقلیه حامل وجوه

تحت پوشش قرار‌ می‌گیرد‌.

بیمه درمان حیوانات خانگی

این نوع بیمه طرح های خاص ، برای اولین بار در صنعت بیمه کشور در شرکت بیمه دانا طراحی شده و دارای مجوز صدور انحصاری تا دو سال از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌ باشد‌.
موضوع این نوع ‌بیمه‌ نامه عبارت است از پرداخت هزینه‌ های جراحی و بیمارستانی ناشی از حوادث و بیماری دام های کوچک خانگی و پرندگان خانگی که در این ‌بیمه‌ نامه تحت پوشش قرار گرفته اند‌. داشتن شناسنامه و میکروچیپ برای حیوانات کوچک و پرندگان از الزامات اولیه برای خرید این نوع ‌بیمه‌ نامه‌ می‌ باشد‌.

مشتریان بیمه طرح‌ های خاص 

با در نظر داشتن ضوابط و آیین‌نامه‌ های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تعداد خاصی از نیاز های بیمه‌‌ ای مشتریان عزیز در چهارچوب ‌بیمه‌نامه‌ های استاندارد تعریف نشده است. لذا کلیه افرادی که با شرایط خاص تری نیاز به بیمه دارند، با بیمه طرحهای خاص دانا، می توانند نیازشان به بیمه‌‌ را برآورده کنند.

درخواست صدور بیمه نامه

تماس با ما