بیمه دانا جهت ارائه پوشش‌های بیمه‌ای در قالب طرحی ، درصدد برآمده تا نیازهای موردنیاز مساجد را مطابق با مفاد و شرایطی به‌صورت یک تفاهم‌نامه به شرح ذیل ارائه دهد :

موضوع تفاهم‌نامه عبارت است از ارائه پوشش‌های بیمه‌ای موردنیاز مساجد (مطابق با مفاد و شرایط تفاهم‌نامه فی‌مابین بیمه دانا و مرکز رسیدگی به امور مساجد ) توسط شرکت بیمه دانا به‌منظور جبران خسارات وارده به مساجد و ملحقات آن و هیئت‌های مذهبی به هر یک از اعضاء شامل امام جماعت ، هیئت‌امنا ، خدام و نمازگزاران و کلیه مراجعین به مساجد و شرکت‌کنندگان در مراسم مسجد (ترحیم ، عزاداری ، جشن‌ها و جلسات آموزشی ، دینی ، فعالیت‌های نوجوانان و جوانان و غیره … که در اوقات مختلف در مسجد حضور می‌یابند .) همچنین کارگران خدماتی ، تأسیساتی و برقی که به‌صورت روزمزد در مساجد به کار گرفته می‌شوند ، فعالان مسجد و  نصاب‌های بنر ، افراد فنی که کارهای هیئت و مسجد را انجام می‌دهند نیز تحت پوشش این تفاهم‌نامه خواهد بود .

* نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد دارای کادری مجرب از همکاران توانمند ، آماده خدمت‌رسانی و مشاوره لازم در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای مربوطه  و صدور این نوع بیمه‌نامه هستند .

 

 

این تفاهم‌نامه بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور ازجمله بیمه مصوب اردیبهشت‌ماه 1316 و مصوبات و بخشنامه‌های شورای عالی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و شرایط مندرج در تفاهم‌نامه بین شرکت  بیمه دانا و از سوی دیگر مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی و منعقد گردیده است .

 

اعتبار این تفاهم‌نامه برای ارائه خدمات به مساجد از طرف بیمه دانا به مدت یک سال از تاریخ 01/06/1398 الی 01/06/1399 تنظیم‌شده ، شرایط بیمه‌ای که در آن پیش‌بینی‌شده شامل طرح بیمه مسئولیت و آتش‌سوزی است که جزء لاینفک این تفاهم‌نامه است .

با توجه به‌پیش بینی‌های صورت پذیرفته ، بیمه دانا نمایندگی سعادت‌آباد برحسب نیاز و بر اساس درخواست بیمه‌گذار در خصوص سایر رشته‌های بیمه‌ای موردنیاز مساجد ، حداکثر مساعدت لازم را اعمال خواهد نمود ، در همین راستا نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد باسابقه‌ای 17 ساله و کادری متخصص تمام تلاش خود را جهت جلب رضایت مشتریان محترم درزمینهٔ صدور این نوع بیمه‌نامه و یا مشاوره لازم در خصوص سایر بیمه‌نامه‌ها می‌کند .

*  شرایط بیمه‌نامه‌های طرح شرکت بیمه دانا به شرح ذیل است :

  1. ارائه پوشش لازم برای بیمه مسئولیت
  2. تعهدات بیمه‌گر در قبال فوت و نقص عضو هر نفر معادل دیه سال مربوطه که توسط مراجع ذیصلاح تعیین می‌گردد .
  3. تعهدات و پرداخت غرامت فوت و نقص عضو در صورت احراز مسئولیت بیمه‌گذار از سوی بیمه‌گر بدون نیاز به رأی دادگاه خواهد بود .
  4. تعهدات دیات تا سقف تعهدات بیمه‌نامه ، قابل پرداخت خواهد بود .
  5. تقسیط حق بیمه با بهترین شرایط ( البته پرداخت خسارت از سوی بیمه دانا منوط به پرداخت حقبیمه‌های سررسید شده قبل از وقوع حادثه از سوی بیمه‌گذار است ) .
  6. در صورت وقوع خسارت که ناشی از خطرات بیمه‌شده باشد بیمه‌گذار موظف است :

الف) حداکثر ظرف مدت 5 روز مراتب را کتباً” به بیمه دانا اعلام نماید .

ب) اسناد و مدارک درخواستی را جهت تشخیص چگونگی وقوع حادثه و تعیین میزان خسارت در اختیار بیمه دانا قرار دهد ، در غیر این صورت حق اعتراض به عدم انجام تعهد از سوی بیمه دانا سلب می‌گردد .

ج) بدون موافقت بیمه دانا در مورد بیمه و صحنه حادثه تغییراتی که تعیین حادثه با خسارت را ناممکن و یا با مشکل مواجه سازد انجام ندهد .

 

*  تعهدات بیمه مسئولیت مساجد و هیئت‌های مذهبی بیمه دانا

  1. هزینه پزشکی برای هر نفر در هر حادثه 70.000.000 ریال و حداکثر هزینه پزشکی در طول مدت بیمه‌نامه جمعاً” 280.000.000 ریال است .
  2. هزینه غرامت فوت و نقص عضو هر نفر در هر حادثه در ماه‌های عادی 2.700.000.000 ریال و غرامت فوت و نقص عضو در هر حادثه در ماه‌های حرام 3.600.000.000 ریال و حداکثر غرامت فوت و نقص عضو در طول مدت بیمه‌نامه 14.400.000.000 ریال است .

 

*  بیمه آتش‌سوزی مساجد و هیئت‌های مذهبی بیمه دانا

سرمایه مورد بیمه : ارزش سازه 4.000.000.000 ریال و ارزش اثاثیه 1.000.000.000 ریال و جمع کل اموال تحت پوشش 5.000.000.000 ریال است .

 

* حق بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت مساجد و هیئت‌های مذهبی بیمه دانا

حق بیمه تعیین‌شده برای بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال اشخاص ثالث با تعهدات 4 نفر و بیمه آتش‌سوزی با سرمایه مورد بیمه به ارزش 5.000.000.000 ریال از سوی شرکت بیمه دانا با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به مبلغ 2.100.000 ریال است .

بیمه‌نامه‌ها و الحاقی‌های صادره بر اساس نرخ‌ها و شرایط توافق شده در این تفاهم‌نامه و ملحقات آن خواهد بود و برای موارد خاص نیز بر اساس مشاوره و ارائه راهکارهای کارشناسان این نمایندگی بیمه دانا ارائه خواهد شد  .

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با این نمایندگی تماس حاصل فرمایید :

تماس با ما

گردآورنده : بابک سلیمانی کارشناس صدور بیمه‌های آتش‌سوزی و مسئولیت نمایندگی بیمه دانا سعادت‌آباد

منابع :

  • تفاهم‌نامه بیمه مساجد و هیئت‌های مذهبی بیمه دانا
  • کارشناسان شرکت بیمه دانا در مدیریت بیمه‌های مسئولیت و آتش‌سوزی
  • کارشناسان بیمه‌های آتش‌سوزی و مسئولیت نمایندگی بیمه دانا سعادت‌آباد